CZĘŚĆ I: DYREKTOR WOBEC WYZWAŃ W ROKU 2014/2015
1. Realizacja zadań w ramach kierunków polityki oświatowej MEN w roku 2014/2015
- 6-latki w szkole - jak właściwie wspierać najmłodsze dzieci w I klasie?
- Analiza i przeciwdziałanie błędom w realizacji podstawy programowej, które mają wpływ na niskie wyniki sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych z matematyki
- Szkoła bez przemocy - katalog sprawdzonych rozwiązań, które pozwolą o 70% zmniejszyć poziom agresji w szkole
- Jak w praktyce zorganizować edukację włączającą uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
2. Sesja ekspercka: Dane osobowe pod ochroną
Analiza konkretnych przypadków z uwzględnieniem odpowiedzi na pytania:
- Jak prawidłowo opracować i prowadzić dokumentację ochrony danych osobowych w placówce?
- W jakich sytuacjach definitywnie zabrania się udostępnienia danych osobowych przez szkołę?
- O które dane osobowe uczniów i pracowników szkoły nie ma prawa prosić organ prowadzący?
Uwaga! Możliwość uzyskania indywidualnych porad prawnych w zakresie danych osobowych również po wykładzie.
3. Sesja ekspercka: Finanse placówki a bezpieczeństwo
Analiza konkretnych przypadków z uwzględnieniem odpowiedzi na pytania:
- Plan finansowy na rok budżetowy 2015 - na co uważać przy jego tworzeniu
- Jakie obowiązki związane z opracowaniem planu finansowego spoczywają na dyrektorze placówki oświatowej?
- jakie środki bezpieczeństwa (monitoring, ochrona) zainwestować, aby zapewnić bezpieczeństwo w placówce?
- W jaki sposób prowadzić sprawozdawczość finansową placówki oświatowej, by nie narazić się na zarzuty o naruszenie dyscypliny finansów publicznych?
Uwaga! Pokażemy, jak uniknąć najczęstszych błędów związanych z kwalifikowaniem wydatków i tworzeniem planu finansowego.
CZĘŚĆ II: GALA "25 LAT WOLNEJ EDUKACJI W POLSCE"
- Wręczenie statuetki "Zasłużony dla oświaty" przez Minister Edukacji Narodowej Joannę Kluzik-Rostkowską
- Autorska prezentacja Marka Sierockiego: "Największe polskie przeboje ostatniego 25-lecia"
- Wykład "25 lat wolnej edukacji - jak zmieniała się oświata w Polsce od roku 1989"
CZĘŚĆ III: BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA
1. Ewaluacja szkolnego systemu bezpieczeństwa w roku 2014/2015
- Analiza wybranych zadań dla szkoły z Programu MEN "Bezpieczna i Przyjazna szkoła" 2014-2016 - od narzędzi do diagnozy aktualnych problemów po kontrolę prowadzonych działań
- Przykładowe "niedrogie i efektywne" rozwiązania organizacyjne oraz zabezpieczenia techniczne do wprowadzenia w szkolnym systemie bezpieczeństwa
- Jak sporządzić dokumentację i dokonać ewaluacji działań w zakresie bezpieczeństwa w placówce - prezentacja narzędzi dla zespołów ewaluacyjnych
Uwaga! Podczas wykładu przedstawimy przykładowe listy kontrolne do identyfikacji czynników ryzyka w szkole m.in. w zakresie współpracy z rodzicami
2. Erasmus+ krok po kroku
- Analiza najczęściej występujących problemów - od wypełnienia wniosku po rozliczenie pozyskanych funduszy
- Na co można przeznaczyć dodatkowe środki finansowe uzyskane dzięki udziałowi w programie i jak je rozliczyć?
- Jak opracować własny projekt w ramach Erasmusa i jak znaleźć szkoły partnerskie z zagranicy do współpracy?
Uwaga! Wspólnie przeanalizujemy, jak spełnić wymagania dotyczące uczestników programu Erasmus + i krok po kroku wypełnimy wniosek
|