Projekt był skierowany do dzieci i młodzieży z terenu m. st. Warszawy.
Podobnie jak w I edycji, przeprowadzono zajęcia edukacyjne - warsztaty, w czasie których prezentowano zagadnienia z dziedziny zarządzania, ekonomii i marketingu w taki sposób, by stały się one zrozumiałe dla młodych odbiorców. W przystępny, dostosowany do wieku odbiorców sposób, dzieci i młodzież poznały podstawowe definicje związane z tematem, takie jak: rynek, popyt, podaż, cena, budżet (domowy), konsument (i jego prawa), dochód, zakup, reklama, rabat, znak towarowy, czynniki sukcesu itp. Dla młodzieży starszej kontynuowane były zagadnienia związane z założeniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Istotnym elementem zajęć były cieszące się bardzo dużym zainteresowaniem warsztaty psychologiczne (zajęcia z psychologii biznesu), jako forma odkrywania siebie i pomoc w radzeniu sobie z trudnościami, kształcenie kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów, rozpoznawanie różnych postaci stresu i radzenia sobie z nimi, ćwiczenia motywacyjne. Przeprowadzono w sumie 74 godzin warsztatów:
- zakładanie działalności gospodarczej, zarządzanie przedsiębiorstwem oraz personelem i nauka pisania biznesplanu - 28 godzin;
- zagadnienia konsumenckie, marka, reklama, produkt - 14 godzin;
- podstawy prawa, w tym prawa konsumenta, osobowość prawna firmy, różne rodzaje umów- 6 godzin;
- pozyskiwanie funduszy - 6 godzin;
- warsztaty psychologiczne - 20 godzin;
Warsztaty i zajęcia prowadzili wyspecjalizowani trenerzy. Zajęcia odbywały się w szkołach zgłoszonych do programu. Uczestnictwo we wszystkich zajęciach było bezpłatne.
Dodatkowo, dla zainteresowanych, przeprowadzono indywidualne konsultacje psychologiczne (6 godzin) i doradztwo zawodowe (6 godzin). Trwałą wartością realizacji projektu jest broszura tzw. dobrych praktyk, wydana w formacie A5, 6 stron, kolor, z "kalendarzem przedsiębiorcy" i stosownym mottem, propagująca zagadnienia, postawę i inicjatywy związane z przedsiębiorczością.
Podsumowaniem zajęć był KONKURS na stworzenie planszowej gry edukacyjnej związanej z tematyką projektu pt. "Firma - załóż, działaj i odnoś sukcesy". Zadaniem konkursu było w przystępny sposób zaprezentować wiedzę uczestników na temat zakładania i funkcjonowania firmy. Prace mogły być przygotowywane w zespołach do 3 osób. Dla młodszych dzieci zaproponowano kategorię konkursową: najlepszy slogan reklamujący ich firmę.
Nagrodzono następujące osoby: I miejsce ( w kategorii: gra):
Gimnazjum im. Dobrowolskiego: Izabela Harmoszko Gabriela Gołowacz Konrad Morawski
I miejsce ( w kategorii: slogan):
Szkoła Podstawowa Kolegium Zakonu Pijarów Julia Schirmer
Wyróżnienia:
Zespół Szkół Gastronomicznych: Kamil Kościelniak Ia
Gimnazjum Kolegium Zakonu Pijarów: Jan Błoński Jan Śliwiński Karol Skorulski Piotr Katerżawa
Serdecznie gratulujemy!
GALERIA PRAC KONKURSOWYCH
Projekt zrealizowano przy współpracy finansowej Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
|
|
|